maandag 9 februari 2009

Show Moeskroen Belgie 25 januari 2009

Daar we dit jaar Benthe willen laten dekken zullen we dit jaar niet zoveel shows lopen.
Het doel wat ik nog voor ogen heb, voor dat ze loops wordt, is Benthe Internationaal Kampioen en Duits Kampioen proberen te maken. Het Belgisch Kampioenschap houd ik voor na de puppen. Hoewel ik daar ook nog maar 2 punten voor nodig heb. Dus toen we een inschrijfformulier kregen voor Moeskroen hebben we dat maar ingevuld.
Er waren 8 Havanezers. Het oordeel van de keurmeester was hard. Voor de Havanezers waren de Maltezers aan de beurt en die kregen allemaal een ZG. Bij de Havanezer reuen ging het niet veel beter, die kregen ook allemaal een ZG. Bij de teefjes ging het iets beter, die werden allemaal beloond met een U.




In Belgie krijg je geen rapportje maar soms mondelinge uitleg van de keurmeester.
Ze vond dat Benthe niet goed in haar vacht zat. Voor en achter was goed maar bovenaan was het te zacht (waar heb ik dat nog meer gehoord, zie Bleiswijk)net alsof de hardere haren eruit gevallen waren. Harde haren? Er staat niks in de rasstandaard over harde haren, maar goed. Ze kon zich nog herinneren dat ze haar eerder betast had en dat ze er toen beter uit zag. Ja mevrouw dat was wel in december 2007. Maar ik kreeg wel een U(tje).



Moeskroen was een kleine, met weinig ruimte om de ring, maar een gezellige show.



We waren al heel vroeg ons bed uit om op tijd in Moeskroen aan te komen, we waren dus blij dat we weer op tijd mochten vertrekken.



Ondanks de kleine "tegenslagen" ben ik super blij met Benthe (en Benthe blij met vrouwtje).