maandag 9 februari 2009

Kerstshow Wijchen 21 december 2008

De laatste show van het jaar in Nederland. Om nog wat punten te proberen te halen voor de bekercompetitie van de Havanezerclub had ik Benthe ingeschreven in de open klasse. Ze was ook het enigste teefje in deze klasse. Ze werd gekeurd door een keurmeester die ook dat zelfde jaar in Goes gekeurd heeft. Benthe werd toen BOB.

Benthe werd gekeurd en ik kreeg een handje en de ringmeester zei dat hij mij zo weer terug zag voor beste teef. We stonden voor de keuring voor beste teef met zijn 3-en in de ring. De kampioensteef werd beste en het jeugdteefje werd reserve. De ringmeester "deelde" de prijzen uit: kampioensteef CAC/CACIB, jeugdteefje Res.CAC, daar ze te jong was voor IB kreeg ik de Res.CACIB. De kampioensteef was al internationaal kampioen dus dat punt zou dan doorschuiven, joepie Benthe is internationaal kampioen.........De vreugde was van korte duur want de ringmeester kwam naar mij toe gelopen en vroeg wat de keurmeester mij had gezegd qua kwalificatie. Ik zei dat de ringmeester mij had gezegd een Uitmuntend, daar bood hij mij zijn verontschuldiging aan want ik had een ZG gekregen en dus daar ging mijn IB-punt!
Ik snapte er niks van dat Benthe een ZG had gekregen hoewel ze nog geen half jaar geleden BOB werd gekozen door dezelfde keurmeester! Ik hoef niet te winnen maar nu vond ik deze kwalificatie niet juist. Benthe was ook de enige Havanezer met een ZG die dag.
Jammer dat dit jaar zo afgesloten moest worden.
Even een nachtje slapen en op naar 2009!!