donderdag 4 september 2008

Benthe Nederlands Kampioen!!!!!!



Afgelopen weekend hadden we een show in Rotterdam.
De woensdag hiervoor werd Benthe 27 maanden en dus klaar om het kampioenschap binnen te halen.

Stiekem hadden we een fles champagne in de tas gedaan en wat bekers, tja dat is het lot tarten zullen vele denken. Als we niks gemaakt zouden hebben was de fles fijn in de tas blijven zitten en had niemand iets gemerkt.

Er waren 9 Havanezers ingeschreven. Zaterdags waren we al naar Delft gereden om te logeren bij mijn ouders zodat we zondags niet al te vroeg op hoefden te staan.
Die reis ging goed. Zondagmorgen op naar de Ahoy. Staan we in de rij voor het stoplicht bij de Ahoy begint mevrouw te kokhalzen en kwam er een golf naar buiten.

Eerst in de hal een plek gezocht bij de ring. Piet en zijn vrouw en haar vriendin waren er al. Toen ben ik naarstig opzoek gegaan naar stroom want we waren vrij vroeg aan de beurt en op die korte tijd kreeg ik haar sik niet droog. Niemand had stroom of had zelf alles nodig. Bij de stand van Velapet mocht ik even wat stroom gebruiken voor te fohnen. Dank je wel Patricia en echtgenoot!

Benthe werd eerste in de open klasse en moest tegen Scarlett van Piet lopen voor Beste Teef.
Benthe won dat!
Voor de BOB titel moest ze tegen Beer van Anne-Fieke. Beer is een hele vrolijke hond en vind alles prachtig en vind iedereen even lief.

Benthe stond als een huis als een volleerde showhond en Beer stond om Fieke heen te springen en vond het geweldig om iets met het vrouwtje te ondernemen.

De keurmeester vond het een moeilijke keuze want het duurde wel voordat ze haar voorkeur uitte.
Ze plaatste Beer voor BOB.

Ik was ook blij met mijn plaatsingen en Benthe was Nederlands Kampioen!!!!!!

De champagne kwam uit de tas en ik gaf iedereen van de Havanezergroep een bekertje champagne.

Zittend op een roze wolk reden we naar huis.



Nu maar hopen dat de Raad van Beheer lekker doorwerkt en dat ik vlug de bevestiging van dit kampioenschap mag ontvangen.