donderdag 19 augustus 2010

Pupjes geboren!!!!!!!

Maandag 16 augustus 2010 was Benthe erg rustig. Ze wilde alleen niet op haar favoriete plaats onder de bank liggen. Ze kroop steeds op het bankje in de keuken.

Door deze verandering hadden we het idee dat de bevalling niet lang op zich zou laten wachten.

Ik ging op tijd naar bed en Har zou me later wakker maken om de wacht over te nemen.
Na een half uurtje in bed gelegen te hebben kwam hij me al halen. Benthe in de werpkist gezet en ja om 00.15 zag ik de eerste perswee. om 00.30 uur werd de eerste geboren. Nummer 2 en 3 gingen ook moeiteloos. Kereltje nummer 4 had wat opstartproblemen. Pupje 5, 6 en 7 ging ook goed maar pupjes 8 en 9 werden beiden doodgeboren. Helaas is dat erg jammer maar voor zo'n groot nest kan het altijd gebeuren. Ik had toen rond 8 uur de dierenarts gebeld voor de controle en spuitjes voor Benthe. Benthe begon ineens weer te persen. Om 9.05 uur werd nummer 10 ! geboren. Dit teefje zweefde tussen hemel en aarde maar ik kreeg haar weer op aarde.

De kleine man en Tien (nummer 10) wilde niet goed drinken. Nutridrops gedruppeld wat water in de bekjes gedruppeld maar ze wilden echt niet.

In de nacht van 17 op 18 augustus was het een erge onrustige nacht. Kleine man kreeg ik niet aan het drinken en Tien schreeuwde de boel bij elkaar. Hoe hulpeloos voel je je dan dat je niet weet wat ze hebben en wat ze nu willen. Helaas moesten we afscheid nemen van de kleine. Die heeft de nacht niet gered. Met Tien ben ik smorgens mee naar de dierenarts geweest en na een check en verteld over haar geboorte hebben we besloten haar in te laten slapen. Voor mij was dit veel heftiger dan dat er dode pupjes geboren waren, nu ligt de beslissing in mijn handen ......

Er zijn nu 6 pupjes over en ze doen het geweldig! Het zijn 3 reutjes en 3 teefjes.
4 zijn er blond (wat misschien nog wat donkerder kan worden) en 2 black and tan met wit. Ze komen elke dag flink aan in gewicht en je hoort ze haast niet dus erg tevreden met de melk van mama Benthe.

De afgelopen dagen waren dus erg heftig en we zijn allemaal nog erg moe en moeten nog bijkomen van alle emoties en ervaringen.




Volg onze site voor verdere nieuwtjes en foto's van de puppen.



Geen opmerkingen: