dinsdag 23 maart 2010

Hondententoonstelling Leiden 21-03-2010

Zaterdag 20 maart was een drukke dag voor ons. Niet wetende wat het weekend voor ons in petto had........

'smorgens heb ik Lynn gewassen en showklaar gemaakt.
We zijn vertrokken om ook even te gaan puppie-snuiven bij kennel Ibuka.
We kregen lekkere soep en broodjes.

Omdat we toch lang zijn blijven hangen bij Wil en Wout heeft Har mij afgezet in Bergschenhoek bij het broertje van Lynn, Stevie. Hem hadden we ook ingeschreven voor de show. Ik zou Sandra helpen met Stevie te wassen.





Har en Fabienne zijn doorgereden naar mijn zusje want ons neefje was jarig.

Rond half 10 heb ik Har gebeld om me te komen halen. Toen we in Den Hoorn aan kwamen en binnen stapten klopte naar mijn gevoel het totaalplaatje niet......

Mijn zusje zat met Lynn op haar schoot. Lynn was in een handdoek gewikkeld en had een nat hoofd. Ik dacht wat nu..... zijn ze gaan wandelen in de regen?

Het bleek veel erger te zijn...

Daar Har en ik er niet waren had Lynn een beetje rusteloos door het huis gelopen. Ze dachten dat ze moest plassen en mijn moeder wilde wel even met haar naar buiten gaan.
Mijn moeder loopt met een kruk en is niet goed mobiel en wendbaar. Lynn had zich om haar benen gedraaid en mijn moeder viel en Lynn was geschrokken en was weggerend. Nu is de straat daar niet druk maar ze rijden wel erg hard dus mijn moeder schreeuwde naar Lynn. Twee meiden op de fiets kwamen toevallig langs en wilde mijn moeder op helpen maar mijn moeder zei dat ze de hond moesten pakken.
Achter het huis van mijn zusje is een heel groot drassig veld en stikdonker, en een sloot. De hele familie heeft gezocht. Mijn zwager had zijn auto gepakt om in het veld te schijnen en reed zich daarbij tot op de bodemplaat vast maar geen Lynn te vinden. De twee meiden zijn het paadje achterom de huizen ingelopen en hoorde gespartel. Lynn lag in de sloot!!
Het dochtertje van mijn zusje wilde haar eruit halen en Fabienne zei dat zij dat wel wilde doen daar zij op reddingszwemmen zit. Joan gooide zich op haar buik en trok Lynn aan haar pootjes de sloot uit. Thuis flink onder de douche. Toen kwamen Har en ik dus thuis. We hebben Lynn bij mijn ouders weer onder de douche gezet en gewassen en gefohnt en ik lag om 2 uur in mijn bed. Om 7 uur ging de wekker weer.

Lynn heeft de hele nacht geslapen en had 'smorgens geen zin om op te staan en te plassen.
Op de show heeft ze zich normaal gedragen dus ik denk dat het heel goed afgelopen is. Je moest eens weten welke horror-scenarios al door mijn hoofd voorbij gekomen zijn.....




Mijn meisje heeft het heel goed gedaan op de show en werd Beste Pup en bij de ere-keuringen zat ze bij de laatste 9 van de 27 Beste Puppies.


Geen opmerkingen: