woensdag 9 juli 2008

Examen Kynologische Kennis 1 deel 2

Ik had met Mieke Kitzmann afgesproken om samen te rijden.
Om 8 uur stapte ik in de auto en was om kwart voor 9 in Best.
Ik heb gelijk even de knappe puppies van Carly bewonderd.

Aangekomen op het Dogcenter in Kerkwijk, was het aardig druk.
Iedereen zat nog in de boeken te kijken.

Van 10 tot 12 uur hadden we 8 vakken waar we van ieder vak 25 vragen/stellingen kregen.

De vakken waren: Terminologie, erfelijkheid, verzorging, gedrag, voortplanting, voedingsleer en spijsverteringsleer, gezondheidsleer en de structuur van de Raad van Beheer.

Het was wel moeilijk, op die manier dat de vraagstelling moeilijk was.
Ze stellen zo de vraag om je erin te laten tuinen! Ik vind dat eigenlijk niet kunnen. Met de gewone vraagstelling kan je ook wel de mensen eruit pikken die er niks aan gedaan hebben!

Het zijn zoveel vragen dat je na het examen nog wel een paar weet maar je kan ze niet alle 200 onthouden dus daarom heb ik ook geen idee of ik het goed gedaan heb of niet.
Het onderdeel structuur heb ik zeker verknoeid, ik dacht als ze vragen stellen over kennelnamen of dek- en geboortemeldingen of over tentoonstellingen dan weet ik dat wel. Nee, gaan ze vragen stellen over tuchtcollege of geschillencommissie.....

Na de lunch kregen we rassenkennis. Daar was ik wel nerveus over. Je kreeg een boekje met foto's en een ander boekje waar je de antwoorden in moest opschrijven.
Om de 3 rassen moest je het ras noteren en de rasgroep en het oorspronkelijk doel van die hond.

2 dagen van te voren had ik een site gevonden met foto's van honden om je rassenkennis te oefenen......zaten er toch veel dezelfde foto's tussen!!!!!!!
BV we kregen een foto van een "zwarte" hond, ik had geen idee wat voor ras het was (thuis) Was het een hollandse herder langhaar. Deze foto stond dus ook in mijn boekje en wist ik nu dus wel welke het was ;-).
We kregen 50 foto's en ik had het gevoel dat ik dit onderdeel goed gedaan had.
Ik weet niet hoeveel fouten je mag hebben want ze werken met zoveel fout maar met een totaal aantal punten. Ik hoop dus dat ik het onderdeel structuur kan compenseren met het onderdeel rassenkennis.

We krijgen de uitslag thuis gestuurd dus kijk iedere dag uit naar de postbode.

Na het examen zijn we naar Best gereden en heb nog even bij het nestje van Mieke gezeten en toen naar huis gereden daar ik Benthe nog moest wassen omdat ik zondag weer een show in Echt had.